بازاریابی تک به تک

بازاریابی تک به تک

در ادامه pdf های بازاریابی مدرن، در این فایل قرار است یکی از High Level ترین روش های بازاریابی مدرن را معرفی کنم: بازاریابی تک به تک یا One to One Marketing

یکی از مهیج ترین ، جالب ترین و پیشرفته ترین موضوعاتی که در انواع و اقسام روش های بازاریابی با آن آشنا شدم همین بازاریابی تک به تک بود. روشی از بازاریابی که نه در جستجوی مشتریان جدید بلکه در پی افزایش وفاداری و ماندگاری مشتریان قدیمی بود. البته با یک نکته خاص!

بازاریابی تک به تک ، دانلود فایل PDF

بازاریابی تک به تک تلاش عجیب و مستمری است که میتواند در یک قسمت شرکت یا در همه بخش های آن اجرا شود. و البته توصیه نمی کند برای همه مشتریان ، تلاش و زحمت مد نظرش را انجام دهید بلکه چشم طمع به مشتریان ارزشمندتر دارد. در بحث آشنایی با اصول بازاریابی مدرن در مقابل بازاریابی ارتدکس، در مورد اینکه کدام مشتریان واقعا ارزشمند تر هستند صحبت کردیم.

معمولا وقتی با حیرت درباره برخی رفتار ها و خدمات عجیب یک شرکت اروپایی،ژاپنی یا امریکایی برای مشتریان ویژه شان صحبت میکنیم داریم ناآگاهانه از بازاریابی تک به تک حرف میزنیم. اینکه چرا استفاده از گوگل برای ما اینقدر شیرین است، چرا Ferrari چهل نفر از متخصصانش را در یک اتاق برای مشاوره دادن به یک مشتری و بازطراحی یک خودرو گرد هم می آورد، چرا بیزینس مدل های مبتنی بر پیشنهاد و سفارشی سازی ایجاد شده اند و اینقدر موفق هستند، پاسخ همه این پرسش ها در فهم بازاریابی تک به تک نهفته است. البته تا سیستم و اهداف آن را عمیقا نشناسیم نخواهیم توانست آن را در محیط اطراف شناسایی کنیم و یا آن را بعنوان روش بازاریابی برای تجاری سازی محصولاتمان، بکار ببریم . بازاریابی تک به تک اوج توانایی یک شرکت در انطباق با خواسته ها و نیاز های مشتریان است. چیزی که در شرکت های پیشرو در زمینه بازاریابی مدرن دیده ام.

بازاریابی تک به تک (1:1) الزاما گامی بسیار بزرگ و مخصوص برند ها و شرکت های عظیم نیست. بسیاری از کسب و کار های کوچک و متوسط ، با محصولات صنعتی یا مصرفی پتانسیل اجرای آن و تقویت بازار با این روش را دارند. همچنین این روش میتواند بیزینس مدل جذابی برای ایده های استارتاپی باشد. شوکوبرند یکی از جالب ترین استارتاپ هایی است که در ایران با روشی نزدیک به این فعالیت میکنند که آن را در این فایل بعنوان مثال بررسی و تحلیل کرده ام.همچنین با الهام از این روش، در مورد توسعه بازار در حوزه های B2B و B2C هم ایده هایی بیان کرده ام.

این فایل 20 صفحه ای قرار است به شما کمک کند تا بازاریابی تک به تک را به شفافیت بفهمید؛ بدانید چه منافع بلند مدت و کوتاه مدتی باید از آن انتظار داشته باشید؛ ضمنا تعیین کنید چه مدل برنامه ای از بازاریابی تک به تک را می توانید برای کسب و کار خودتان اجرا کنید و چه شرایط و آمادگی هایی برای اجرای آن باید در نظر بگیرید. 

 

بازاریابی تک به تک ، دانلود فایل PDF

برخی رفرنس های مورد اشاره در این فایل:

تفاوت میان شخصی سازی و سفارشی سازی

از تولید انبوه تا سفارشی سازی انبوه

پیشنهاد محصول : سایت متمم

Order fulfillment and terms of production assemble time

HBR.org: Is Your Company Ready for One-to-One Marketing?

Forbes.com: Extreme Personalization Is the New Personalization: How To Use AI To Personalize Consumer Engagement

 

اگر برنامه های وفاداری ما جواب نمی دهند باید وفاداری مشتری را از نو بفهمیم

مشتری وفادار اصلا چیست؟ مشتری چگونه به یک کسب و کار وفادار می ماند؟ چرا من فکر میکنم مشتریانم باید به من وفادار باشند؟ رمز و راز آن چیست که برخی بیزینس ها با وفاداری مشتری بازار انحصاری ایجاد کرده اند؟ چرا تکنیک های ایجاد وفاداری مشتری در بیزینس من جواب نمی دهند؟ اگر این سوالات شماست بیایید وفاداری مشتری دوباره بفهمیم

مفهوم «بازاریابی داخلی» و نقش آن در توسعه بیزینس

بازاریابی داخلی فی الواقع یک جور بازارپنداری داخلی است البته بدون چشمداشت به کیف پول کارمندان!

بجای این، چشمداشتش نسبت به کیفیت و همسویی فعالیت های پرسنل ، مسئولیت پذیری و مشارکت جویی آنهاست.این موضوع چه منافعی برای یک کسب و کار خواهد داشت؟ و چه ربطی به بازاریابی دارد؟ …

بازاریابی مدرن در مقابل بازاریابی ارتدکس

در دهه های ابتدایی ، عمده توجه مارکتینگ بر روی فروش و فروختن محصول متمرکز بوده است.تحولات دهه های اخیر ،انتظارات از بازاریابی را تغییر داد. پایه و اساس بازاریابی نوین بر ارتباط بنا شده است. چیزی که به بازاریابی رابطه مند یا Relational Marketing معروف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *