فروش در معماری و ساختمان

یک تکنولوژی جدید به کمک فروش در معماری و ساختمان آمده است!

تکنولوژی های جدید فرصت های شغلی جدیدی هم ایجاد کره اند. با یک دید بازاریابانه باید بگویم غافل شدن از تکنولوژی های جدید، غافل شدن از فرصت های فروش است. در واقع اغلب تکنولوژی های جدیدی که ما در ایران میتوانیم از آنها استفاده کنیم، تکنولوژی های ارتباطی هستند (چونکه در زمینه استفاده از تکنولوژی های صنعتی کمی مشکلات بزرگ داریم!). بُگذریم. میخواهیم در مورد یک تکنولوژی نوین حرف بزنیم که میتوانیم بوسیله آن در حوزه فروش در معماری و ساختمان ، ارتباط موثر و عمیق تری با مشتریان ایجاد کنیم.

این نوشته رو به صنعت ساختمان سازی اختصاص دادم. اما از بُعد معرفی و فروش. در واقع ساختمان سازی آنقدر بزرگ و عمیق است که همه آن در فروش و بازاریابی خلاصه نمی‌شود (هیچ بیزینسی همه اش در فروش و بازاریابی خلاصه نمی شود) اما در نهایت موفقیت در ساختمان سازی در دو چیز خلاصه می شود:

ο اول: فرصت شناسی؛ و ساختن یک ساختمان در جای مناسب با کاربری مناسب.

ο دوم: موفقیت در فروش؛ استفاده از شبکه معاملاتی خوب، استفاده از مشاور فروش مناسب، کارآمدی در استفاده از ابزار های فروش نوین و مهندسی فروش.

این دو نکته را از قول کسی که چندان دور از ساختمان سازی نیست و مسائل و چالش های آن را تا حدی می داند، قبول کنید. بازاریابی طراحی معماری و ساختمان سازی وارد فاز جدیدی شده است. عکاسی 360 درجه و تور واقعیت مجازی، فروش در حوزه ساختمان را به شدت تحت تاثیر قرار داده اند.

تکنولوژی که توصیه میکنم به آن توجه کنید، همان VR یا واقعیت مجازی است که در نوشته قبل به بازاریابی آن برای ارائه دهندگان آن، پرداختم. اما این بار با کاربرد ویژه این تکنولوژی در حوزه فروش طرح های معماری، طراحی داخلی و ساختمان سازی کار داریم.

بد نیست بجای خواندن ، به دیدن بپردازیم ، ویدئو کلیپ زیر به معرفی Virtual Reality یا واقعیت مجازی و کاربرد تور مجازی برای یک ساختمان اعم از تجاری یا مسکونی می پردازد:

شخصا با نگاه بازاریابی و فروش به حوزه املاک، فکر میکنم معماران، ساختمان سازان و سرمایه گذاران حتی شبکه های معاملات ملکی و شرکت های فعال در حوزه املاک، میتوانند از این ابزار جدید برای معرفی اثربخش، تبلیغات و پیشبرد فروش ساختمان استفاده کنند. یادمان نرود که این استفاده از یک تکنولوژی صرف نیست. بلکه بهره بردن از پتانسیل و خلاقیت جوانانی است که با تکنولوژی خو گرفته اند و میتوانند از این راه برای خود کسب و کار مفیدی داشته باشند که به رونق بازار ساختمان و مهندسی فروش املاک تجاری و مسکونی و همچنین فروش طرح های معماری کمک کند.
اهل فن میدانند که مشکل مهم در ارائه طرح های معماری و یا جذب سرمایه در ساختمان های ساخته نشده، چیست. مشکل اساسی فروش در معماری و ساختمان عدم وجود یک تصور از نهایت کار است. در واقع این تکنولوژی یک شبیه ساز واقعیت است؛ از آنچه فعلا فقط طراحی شده و قرار است ساخته بشود. و این در فروش پروژه معماری و پروژه ساختمانی، مهم است.
در واقع قسمت مهمی از موفقیت بازاریابی از آنجایی ناشی میشود که مشتری بتواند وضعیت خود را پس از خرید از ما، تصور کند. هرچه بهتر بتوانید این تصویرسازی را انجام بدهید، بهتر میتوانید بفروشید.
تکنولوژی واقعیت مجازی همینجا به کمک ساختمان سازی و معماری می آید…
پی نوشت: ویدئو متعلق به‌ مهندس عقیل سیاح است ، از معماران فعال ، نوگرا و بسیار خلاق  که در اهواز، ارائه دهنده  تکنولوژی واقعیت مجازی در حوزه معماری هستند. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اثبات کنید ربات نیستید! *