برگه بازاریابی

محصول چیست؟ چه کمکی به آدم ها میکند؟ مزیت های رقابتی چیستند؟

پرسش های اساسی برای فهمیدن ارزش آفرینی در بیزینس

مشتریان چه کسانی هستند و چگونه میشود آنها را پیدا کرد؟ اولویت ها و معیار های آنها را میشناسید؟

پرسش های اساسی برای تدوین برنامه های بازاریابی

چه روش بازاریابی ای برای یک بیزینس مناسب است؟ چقدر زمان و آموزش نیاز دارد؟

پاسخ اساسی

میخواهم یکی از High Level ترین روش های بازاریابی مدرن را برایتان معرفی کنم: بازاریابی تک به تک یا One to One Marketing. از مهیج ترین ، جالب ترین و پیشرفته ترین موضوعاتی که در بین انواع روش های بازاریابی با آن آشنا شدم. روشی از بازاریابی که نه در جستجوی مشتریان جدید بلکه در پی افزایش وفاداری و تکرار خرید مشتریان کنونی است.

+

موفقیت در کسب و کار هایی مثل مشاوره، طراحی وب، مدیریت و طراحی گرافیک با چیزی غیر از ماموریت اساسی و تخصصی آنها بدست می آید اما به عکس این، در مشاغلی همچون کشاورزی و مهندسی، با تبحر در اصول تخصصی-فنی و توانایی اجرای خوب میتوان به موفقیت پایدار در بازار رسید.فکر میکنید چرا؟ در این بررسی میخوام به همین “فرق اساسی” برسم و ببینم چرا در بیزینس هایی که ارتباط مهمتر و یکپارچه تری با مشتری دارند، ادبیات موفقیت کسب و کار چیز متفاوتی هست؟

+

این متن تمرکز علمی روی موضوع خاصی نداره و بیشتر یک بازتاب مشاورانه از برخی شکست ها و چالش های کارآفرینی که مشاهده کرده ام است. قراره درباره اهمیت پیش بینی مساله ها در کارآفرینی حرف بزنیم و یکی از بزنگاه های مهم در حین فکر کردن به یک ایده بیزینسی رو شناسایی و به ذهن بسپاریم.

+

مشتری وفادار اصلا چیست؟ مشتری چگونه به یک کسب و کار وفادار می ماند؟ چرا من فکر میکنم مشتریانم باید به من وفادار باشند؟ رمز و راز آن چیست که برخی بیزینس ها با وفاداری مشتری بازار انحصاری ایجاد کرده اند؟ چرا تکنیک های ایجاد وفاداری مشتری در بیزینس من جواب نمی دهند؟ اگر این سوالات شماست بیایید وفاداری مشتری دوباره بفهمیم

+

تصمیم گیرندگان با دنباله روی از پیشینیان و دیگران نمی خواهند موفقیت شان را گارانتی کنند بلکه با این کار می خواهند شکست نخوردنشان را گارانتی کنند. االبته بعنوان یک مشاور در این مورد عیب جویی نمی کنم. اما ترجیح میدهم گام هایی هم فراتر بگذاریم. پس بیایید ببینیم این مساله چه تاثیری در بازاریابی شرکت ها و مشاوره به آنها دارد؟

+

برای ایجاد وفاداری مشتری چه کار هایی میتوانیم انجام بدهیم؟

که با کسب وکار ما تناسب و ترجیحا اثر پایداری داشته باشند؟ در این سفر با شش شاهراه ماندگاری مشتری آشنا میشویم. طراحی محصول ، گیمیفیکیشن ، مسئولیت اجتماعی،طراحی پیام تبلیغاتی ، ایجاد تجربه حسی و طراحی رفتار سازمانی.

+

«تنیدگی» تئوری من در مورد شبکه در هم تنیده فاکتور های موثر بر بازاریابی است. این دغدغه کسانیست که در پی افزایش بازدهی و کارایی سیستم مارکتینگ در بیزینس خود هستند. شرایط سرزمین ما کمی خاص است:میل زیاد به بیزینس در عین کمبود های فرهنگی و آموزشی.پس باید در طراحی سیستم فروش و مارکتینگ پلن به برخی فاکتورها وزن بیشتری بدهیم.

+

اگر قصد این رو دارید که روش هایی برای ایجاد وفاداری و ماندگاری مشتریان در کسب و کارتان بنا کنید پیشنهاد من اینست که بجای راه حل های مقطعی و فرمول های مختلف، به این نکته ها فکر کنید و بر اساس آنها در کسب و کار خودتان تاکتیک های ایجاد وفاداری مشتری را طراحی کنید.

+

بازاریابی داخلی فی الواقع یک جور بازارپنداری داخلی است البته بدون چشمداشت به کیف پول کارمندان!

بجای این، چشمداشتش نسبت به کیفیت و همسویی فعالیت های پرسنل ، مسئولیت پذیری و مشارکت جویی آنهاست.این موضوع چه منافعی برای یک کسب و کار خواهد داشت؟ و چه ربطی به بازاریابی دارد؟ …

+

در دهه های ابتدایی ، عمده توجه مارکتینگ بر روی فروش و فروختن محصول متمرکز بوده است.تحولات دهه های اخیر ،انتظارات از بازاریابی را تغییر داد. پایه و اساس بازاریابی نوین بر ارتباط بنا شده است. چیزی که به بازاریابی رابطه مند یا Relational Marketing معروف شد.

+

چرا برای بیزینس خود اپلیکیشن یا سایت داشته باشم؟

در این نوشته قصد دارم مقایسه کوتاهی بین خرید در فضای واقعی و مجازی داشته باشم و یک تحلیل سطحی اما کاربردی و قابل فهم از منظر اقتصاد رفتاری ارایه دهم.

+

همه میدانیم که جامعه سال های خوبی را نگذرانده است. قسمت زیادی از مشتریان ما توان مالی گذشته را ندارند.استفاده از پتانسیل آماده ای که در کسب و کار ما وجود دارد ،از همیشه مهمتر شده است. این اولین توصیه برای بازاریابی درشرایط بحرانی است …

+